Sprzedający udziela 24 miesięcznej gwarancji co do jakości rzeczy sprzedanej/usługi montażu w przypadku ujawnienia się jej wady fizycznej w ciągu terminu określonego gwarancją.
Termin udzielonej gwarancji obowiązuje od dnia wydania Kupującemu przedmiotu sprzedaży/wykonania usługi.
W ramach udzielonej gwarancji Sprzedający w przypadku potwierdzenia istnienia wady fizycznej w Przedmiocie sprzedaży nieodpłatnie usunie wadę fizyczną rzeczy lub dostarczy rzecz wolną od wad, ewentualnie obniży cenę.
Niewłaściwa eksploatacja Przedmiotu sprzedaży niezgodna z instrukcją obsługi, używanie do celów niezgodnych z przeznaczeniem rzeczy, samodzielne przeróbki i naprawy, demontaż, - powodują utratę gwarancji.
Sprzedający nie odpowiada w ramach gwarancji za: uszkodzenia mechaniczne, uszkodzenia spowodowane niewłaściwą konserwacją lub brakiem wymaganej konserwacji, wyblaknięcie lub zmianę koloru Przedmiotu sprzedaży spowodowane warunkami atmosferycznymi, w tym ekspozycją na słońce.
Gwarancja nie obejmuje elementów, które nie zostały bezpośrednio wytworzone przez Sprzedającego.
Zgodnie z art. 581 Kodeksu cywilnego, jeżeli w ramach gwarancji Sprzedający dostarczył zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej.
Kupujący jest zobowiązany do poinformowania Sprzedającego o stwierdzonych wadach niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od ich ujawnienia, drogą elektroniczną na adres email Sprzedającego (sekretariat@owbet.pl) Po upływie wskazanego terminu uprawnienia z gwarancji wygasają.
Sprzedający zobowiązuje się podjąć czynności gwarancyjne nie później niż w ciągu 21 dni od skutecznego doręczenia zgłoszenia reklamacyjnego przez Kupującego.
Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty ceny za Przedmiot Sprzedaży / Usługę. W przypadku opóźnienia przez Klienta z zapłatą ceny Sprzedający zastrzega prawo odmowy rozpatrzenia reklamacji w ramach gwarancji.
Przedmiot sprzedaży należy odesłać na adres Sprzedającego: ul. Szeroka 7, 39-340 Padew Narodowa
Gwarancja obowiązuje wyłącznie na terenie Polski.
Niezależnie od gwarancji Kupującemu przysługują uprawnienia z rękojmi, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
§ 2 RĘKOJMIA
Sprzedający odpowiada za niezgodność Przedmiotu sprzedaży z umową wyłącznie w przypadku stwierdzenia wskazanej niezgodności przed upływem dwóch lat od wydania Przedmiotu sprzedaży Kupującemu (w przypadku reklamacji usługi – od dnia wykonania usługi). Wskazany termin biegnie na nowo w przypadku wymiany lub naprawy przedmiotu sprzedaży.
Rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
Rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od sprzedawcy.
Kupujący może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy, chyba że sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedającego albo sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. (podstawa prawna art. 560 § 1 k.c.)
Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. (podstawa prawna art. 560 § 3 k.c.)
Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.
Sprzedający zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni w przypadku zgłoszenia reklamacyjnego przez Kupującego będącego konsumentem / 21 dni w przypadku zgłoszenia reklamacyjnego przez Kupującego będącego przedsiębiorcą od dnia skutecznego doręczenia mu zgłoszenia reklamacyjnego oraz poinformowania Kupującego o wyniku rozparzenia reklamacji.
Reklamowany Przedmiot sprzedaży należy odesłać na adres Sprzedającego: ul. Szeroka 7, 39-340 Padew Narodowa.
Sprzedający wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo usunie wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.